fredag 20 augusti 2010

Hitta höstens guld !

Vid Verkeåns naturreservat på Österlen ligger ett fantastiskt mysigt gårdshotell - Kuskahusen - som drivs av Anette och Lars Löfstedt. Gården har ett förflutet sedan 1600-talet då kuskarna vid Andrarums alunbruk levde och verkade där.  Söker du stillhet, natur- och kulturupplevelser är detta platsen för dig.

















(Samtliga bilder från Kuskahusens blogg)

Senare i höst är det dags för en gourmetupplevelse utöver det vanliga, och exakt vad denna innebär kan du läsa mer om nedan



Trevlig helg och varma sensommarkramar/Marita

4 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Vilket Guld korn du presenterar!
Jag tror att jag läst om stället någon gång någon stans.

Jag hoppas kunna ta mig neråt landet lite senare i höst. Ska absolut se om de har något rum ledigt. Man vill ju ha det där lilla extra när man väl kommer hemmifrån.

Vi har så mycket nu framöver, blir matt bara jag tänker på det. Skörde fester, Svenska bussresor som kommer hit med 50 personer i 15dagar i sträck. Sen håller vi på med utbyggnad av vårt magasin för att få plats med alla inbokade grupper som kommer i höst.

Fast det är väl synd att klaga! Det vore väl värre om vi inte hade något att göra.

Jag hittar min fristad i skogen där kan jag lunka omkring med mina hundar i timmar ibland.

Hoppas du och familjen har det bra! Skall absolut hälsa på dig igen när vi åker neråt landet.

Sköt om dig!

Kram Helen

Tusenfröjd sa...

Det låter ju helmysigt! Har du varit där? Låter som ett ställe man åker till för att ladda om och komma bort någon dag eller två...
Allt väl med dig?

Formland? Det blir en liten tur över dagen för min del... Denna dag ska jag bara försöka njuta av och få lite inspiration!

Ha det bäst!
Liv

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser ut som ett härligt ställe där både själ och kropp får njuta.

Kram Annica

Sirpa sa...

Hej!
Det verkar vara en jättehärlig ställe!
Hoppas du har haft det bra!
Kram Sirpa