fredag 12 mars 2010

Ett rum med utsikt


Hej alla mina bloggvänner ! Såg till min förskräckelse att det gått flera veckor sedan mitt förra inlägg - vart tar tiden egentligen vägen ? inte för att det gör något att veckorna trillar på, det innebär ju att våren snart måste vara här, eller hur..... Tack vare lite mildare väder den senaste veckan har snötäcket krympt ihop något och gräsmattan tittar fram lite här och där, nu väntar man bara på vintergäcken och snödropparna.


För några veckor sedan köpte jag ett vackert spröjsat fönster av en favoritkund. Min första tanke var att glasa in det och bara ställa det lutat mot en vägg i butiken. Men, jag tyckte att det blev så vackert när det var färdigmålat att jag beslutade att fälla in det i en av väggarna istället - visst blev det fint ? och vilket härligt extra ljusinsläpp jag fick på köpet !



En hel del nya varor har anlänt de senaste veckorna och jag skall göra mitt yttersta för att hinna fota och lägga ut dessa i nätbutiken i början av nästa vecka.

Önskar er alla en underbar och solig helg !

Kram/Marita

11 kommentarer:

Unknown sa...

Jättevackert blev det! Så inspirerande foton från din butik :)Härligt!!
Ha en skön helg!
Kram Anki

Annika Christensen sa...

Så vackert fast det är det alltid hos dig Marita.
Gillar vita pärlhyacinter.
Hoppas du blir lite vår i helgen.
Ha det gott
Annika

Floras Kulle sa...

Åh, så vitt och vackert! Och så fint med lite grönt mitt i... Det blev ju fantastiskt fint med det spröjsade fönstret. Nu måste jag titta en gång till, och bara njuta...
Kram och trevlig helg!
//Annette

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det blev mycket tjusigt, spröjsade fönster ger sån ombonad känsla! :o)
Med förhoppning om varma goa vindar,
Lydia

Butik Östergården sa...

Vilket vackert fönster du fått!

Det är så fint när man ser in till ett annat rum genom ett fönster. Har tjatat på min man att vi skall sätta in ett gammalt veranda fönster, sen 1800- talet mellan vår hall och salen. Men han drar sig för detta, för väggarna är hur tjocka som helst. Får han fundera ett tag till kanske jag får i mitt fönster.

Här väntar jag förtvivlat efter vår tecken, tyvärr finns inga på marken än, bara snö och åter snö. Jag undrar när allt det här ska smälta.

Önskar dig en mysig helg med mycket kunder.

Kram Helen

Hjärtat Mitt sa...

Det blev jättesnyggt. Tur att du ångrade dig.
Vita pärlhyacinter, ögongodis :)

Kram Mari

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så otroligt vackert det blev med fönstret i väggen! Nästan sakralt... Mari.

Ullis/Leva på landet sa...

Det är likadant här att jag undrar vart veckorna tar vägen. Hinner ingenting. Det blev verkligen fint med fönstret.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lisa Marklund sa...

Underbart vackert med fönstret. Pärlhyacinterna...mmm...gillar jag
:-)
Har skickat en förfrågan
hos dig :-)

Kram Lisa

VITA NYANSER sa...

Underbart fiiiint!

Kram L-L