lördag 14 februari 2009

Körsbär, fur, björk och så lite mer ståltråd.....


När både tiden, lusten och inspirationen finns där är det bara att flyta med. Får man dessutom så mycket positivt beröm för sina skapelser som jag fick i det senaste inlägget blir det bara ännu roligare. Har den gångna veckan målat 2 avlutade furudörrar som nu fungerar som en fondvägg i butiken och genast skapades en helt ny känsla och atmosfär. Det enkla är ofta det vackra. 


Lite körsbärskvistar i en zinkkruka förmedlar en känsla av annalkande vår och i korgen ligger nyinkomna buntar av björkved med budskap om VISDOM och KÄRLEK från Women before us.  



Fick blodad tand när det gäller ståltråden som visserligen fortfarande envist spjärnar emot, men ändå lockar till nya skapelser. Denna gång blev det en minivariant av hjärtekransen jag visade i förra inlägget.


En liten mistelkrans dekorerad med pärlor,



och en bordsdekoration med blommor och blad.



Och så något betydligt mycket enklare, men ändå dekorativt - blockljus med virkad spets, band och litet emblem.

Nu skall jag snabbt på med ytterkläderna och ge mig ut för att njuta av solnedgången i sällskap med skidåkande dotter, make och vår hund Emil.

En riktigt varm kram och önskan om en fortsatt skön helg / Marita

15 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Det ser så fint ut där i din butik tycker jag! Jättefint med de nya dörrarna och dina trådslöjdsalster är underbara!

Ha en mysig kväll!

Kram Jenny

Snuttan sa...

Du är ju helt otroligt duktig. Ha en skön allahjärtans adg
Kram
Åsa

Hem och Lycka sa...

Alltsammans är så himla snyggt, särskilt dörrarna med pallen framför!

kram

My home is my Castle sa...

For noen nydelige bilder...
Dørene er bare vakre....

Klem,kari

IKT i min vardag sa...

Helt makalöst vad snyggt det är att ställa två dörrar mot en vägg! Fint med pallen och fårskinnet framför.
Helt makalöst vackra är också dina trådslöjdskransar.

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du gör. Gillar hur du fixat med dörrarna och pallen. sEr ju så mysigt ut.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Åh, så underbara ting:). Och vilken vacker styling i din butik, mycket känsla har du fått till. Kram Sofia, daggdroppe

Tulipa sa...

Så otroligt duktig och skapande du är!!
Alltid så kul att se vad du hittat på!

Kram Mariette

Anonym sa...

Jag fortsätter rosa dig! Fint fint! Har du stt vad jag har köpt till mitt vardagsrum? Älskar englessons stockholmsserie..och äntligen kommer bordet bli mitt =) *glad Emma*

Sunells sa...

Jätte fina ting!!

Ha en trevlig helg:)
Kram

Mitt hem i Frankrike sa...

Hej !

Alltid lika fint ! Man far san inspiration. Tack

Ha en skon sondag
kram
stephanie

Myownhome sa...

vilka fina kransar du visar!! Bilderna är jättefina!
Hoppas du haft en trevlig helg!
kram //Johanna

Myownhome sa...

Tack själv!! :) Det är såå roligt att höra!!
Din blogg kommer jag i alla fall besöka många gånger i framtiden! :)

Hoppas du haft en härlig dag!
//Johanna

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vilken fin trådslöjdskrans... och väldigt vackert stilleben med fårskinnet och pallen.. Ha en bra dag! Kram Kerstin

VILLA MOA sa...

Så kul att ha hittat hit, här trivs jag och får massor av fint att både titta på och läsa om. En riktigt godislåda....

Lägger dig till mina favoriter, här kan jag hämta inspiration, gillar verkligen dina ståltråds skapelser.

Kram till dig!

Nettan