onsdag 20 maj 2009

Kronan på verket...


Så mycket att göra och så lite tid..... Ibland önskar man att man var utrustad med en turbomotor, att dygnet hade 48 timmar och att man bara behövde sova 4-5 utav dessa. Efter dotterns och min långa sjukperiod har jag legat i som en liten rem för att komma ikapp, både med hem, trädgård och butik. Det finns fortfarande oroväckande många punkter kvar på att-göra-listan, men jag försöker fokusera på de som numera är överstrukna och känna mig nöjd och glad med det. Som grädde på moset har jag dessutom hittat på ytterligare (enligt mig absolut nödvändiga) projekt som till exempel att riva två missprydande vedskjul på tomten, montera ner två blomsterbänkar, måla om några bord och stensätta ett område utanför butiken med ölandssten.


Parallellt med detta har det fullkomligt vällt in nyheter till butiken så ta gärna en titt i nätbutiken som nu är uppdaterad. Den leverans som varit absolut mest efterlängtad av både mig och mina kunder kommer från den fantastiskt duktiga keramikern Monica Johansson. Ett helt gäng släta och mönstrade keramikkronor i olika storlekar landade i slutet av förra veckan hos mig, så alla ni som längtat - nu är er väntan över.


Visst är de oemotståndliga......

Nej, nu kallar plikterna så jag får säga hej svejs för denna gång.

Önskar er alla en riktigt skön helg !

Kram från Marita

23 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag iiiiilar in i nätbutiken på en gång :0)

~Livet i byn

Hem och Lycka sa...

Ja visst är hennes keramik helt underbar!

Fina bilder!

kram Mia

Jenny Oak Fae sa...

Älskar hennes kronor..!

Ha det GOTT!!!

KRAM, Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Hallå där...

ÅÅÅ så underbar ljuskronan är! Mitt varmaste tack för att du ville sponsra Jannice & om du visste vad jag är glad som vann!!!

Länkar till din butik nu - hoppas det är ok! Annars får du hojta!

Jag kan säga att jag är bra sugen på att shopa mig en liten ljuskrona också.... Mmmm de ger mersmak helt klart!

Kram Jes ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om du har lite fullt upp just nu. Hoppas att det blir lite lugnare så att du hinner i kapp.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hjärtans sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lallis - liv och leverne sa...

Ojojoj så fint:)
kram Lallis

Snuttan sa...

Underbara Kronor älskar de
Ha en underbar helg
Kram
Åsa

Lilla huset på prärien sa...

De är helt ljuvliga!! Skulle vilja ha ett helg gäng såklart :) Underbara bilder! Ska kika in i nätbutiken på en gång.

Kram Jenny

Emma sa...

jag ska genast bege mig in till butiken o kika =)

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej vännen,

Stort tack för dina söta rader inne hos mig - ska absolut ha dig & din butik i tankarna när jag närmar mig Österlen i sommar!!! Tack!

Hoppas du njuter av en underbar helg!

Kram Jes ♥

Tusenfröjd sa...

Så fina de är! Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg!
Kram Liv

Lisa Marklund sa...

Jösses här händer det saker :-). Men det är kul när saker händer om än man måste ta sig en paus då och då för att orka med allt. Önskar dig och din familj en härlig helg - kram Lisa

MODERN COUNTRY sa...

Hei Marita!

Takk så mye for din hilsen og omtanke!! Ja det går litt bedre nå og jeg kan igjen gjøre små tingen med min arm. Men jeg må passe på for det er lett og tro at alt er bra og man vil ta igjen det tapte. På Torsdag pøvde jeg å sy litt igjen, men det tok ikke mer enn en liten stund før jeg måtte gi stopp. Men jeg har fått pakket ned dine saker i dag og vil sende dem avgårde på Mandag. Takker varmt og ydmykt for din forståelse, for det har tynget mitt hjerte!!

Jeg skjønner godt hvordan du har det etter en tid med sykdom, så mye man har måtte la ligge og helst skulle man ville gjøre alt på en og samme dag. Du må også ta godt vare på deg selv!! Helsen kommer aller først, alt annet kan vente. Håper du føler deg bra og kan nyte av de fine dagene. I dag skinner solen og det er riktig sommertemperatur. Tenkte jeg skulel ordne til litt mer i veksthuset. Iallefall stelle litt med de plantene jeg allerede har :)


Så vakker keramikk du tar inn, underbare kroner!! Jeg er virkelig svak for keramikk...

Ha en underbar helg og så snakkes vi snart igjen!

Varm klem
Aina

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Visst är det tråkigt att tiden inte riktigt räcker till...
Men man får göra som så att man ska vara nöjd över det som man HAR gjort =)

Som igår em...Jag skulle egentligen måla nere i källaren, men vi kom på att vi åker och handlar sommakläder istället och efter det åkte vi till Falun och tittade på sjötomter som var till salu =) Vi var in till ett par också som skulle sälja en del av sin sjötomt...och när skalmansklockan ringde åkte vi och hämtade mat och satte oss vid en brygga och åt mat i kvällssolen =) och efter fem timmar var vi hemma igen.

Skööönt och strunta i alla måsten och bara njuta av livet istället....

Min lista är också lång men jag tar det nån annan gång =)

Kronan var underbar.

ha det gott. Kram Pirre

Frida sa...

Vilka jättesnygga kronor, fint med syrenen till.
Kram Frida

Hjärtat Mitt sa...

Oj, som du håller på!
Men jag vet precis hur det är :)
Du får vara lite rädd om dig, så det inte blir för mycket bara.
Kronorna är verkligen jättevackra.

Kram Mari

EN INREDOHOLIC sa...

Ja som du vet så älskar jag dem. Hoppas nu du känner dig ikapp och att du hinner och njuta lite av det vackra också. Kram Jannice

Hemmet Är Min Borg sa...

dem kronorna är ju så fina
önskar dig en fin dag
kram Jeanette

Hemmet Är Min Borg sa...

vill önska dig en riktigt skön helg
kram Jeanette

Krukmakeri hemjord sa...

Lämnar ett litet avtryck av mitt besök!

manon 21 sa...

j'adore les couronnes,et ces plats sont a craquer!!!
manon

EN INREDOHOLIC sa...

De är uuuunderbara :)

Hoppas allt är bra med dig!! Kramar Jannice