onsdag 14 maj 2008

Bröllopstider & lite nya produkter

Nej, det är inte jag som skall gifta mig, det är sedan länge avklarat, men jag fick en sådan lust att göra en dukning i vitt och då vandrade tankarna osökt till temat bröllopsmiddag. Hela dukningen går i vitt, silver och glas.

Vackert vitt porslin med lite genomslag av grått i ornamenten, superfräcka silverfärgade servettringar och vita linneservetter såklart. Besticken är fyndade på auktion för många år sedan.

En brudkrona svävar ovanför bordet i takkronan som är egentillverkad.

Tro, hopp och kärlek... Dessa symboler knåpade jag ihop härom kvällen i svart ståltråd med små genomskinliga pärlor.

NYHETER i butiken

Har precis fått påfyllning av de läckra rostiga järnbokstäverna - och vad passar butiken bättre än just HEM. Söta vita keramikänglar i två storlekar.

Ljusglas i fattigmanssilver.

En jättesöt hängare med änglamotiv i vitmålat gjutjärn.

Små, nätta ljuslyktor i vitlaserat trä.

Pralingömma på fot med graverade vita blomslingor.

Plåtburk till skorpor eller flingor.

Tallriksställning med krona på toppen, passar perfekt till mattallrikar.

Ljuslykta / vas i glas med graverat mönster i vitt.

Enkla stormglas, jättefina till ljusstakar i fattigmanssilver.

Supersöta äggvärmare beställda från Pennys House, i min favvofärg vitt förstås.

Och så en vacker krona i pärldekorerad ståltråd.

Projektet med kryddträdgården framskrider enligt plan, det är bara de sista små detaljerna som skall till, sedan kommer det lite bilder här på bloggen.

Ha det så gott tills vi hörs och ses igen.

Varma kramar från Marita.



34 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du har i din butik!
Den där gjutjärnskroken med änglar i vitt bar min favorit"

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

VÄLDIGT vacker dukning & underbara saker!!!

: )


Kram, Jenny

<3

Svenska inredningsbloggar sa...

Helt rätt att välja bröllop som temadukning i dessa bröllopstider! Jättefint var det också! Du har alltså så mycket snyggt i dina butik att man blir köptokig...;-)

Kram

IKT i min vardag sa...

Tjingeling! Det var jag som skrev kommentaren innan. Glömde att...ja du vet ;-)

Kram igen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga saker! Jag gillar verkligen tallrikarna och de rostiga bokstäverna och ...ja jag skulle kunna rabbla alla sakerna på bilderna :)

Kram Annica

Living by Milla sa...

Tror jag svimmar. så V A C K E R T du har dukat !!! Helt underbart porslin och glasen,ja allt vill jag ha !!!! :)

kraam Camilla

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Åhh! Vad mycket fint, vilken vacker dukning!
Pralingömman och änglahängaren blev jag väääligt sugen på :)
Kram Helena

lottens vita och gröna sa...

hej marita! gud vilket drömjobb du har, och det du gör och visar oss ä med en dröm...ljuvlig dukning!

ha det gott! varmkam lotten

Lavendelkvisten sa...

Vilken härlig bröllopsdukning! Alla nya saker får mig att längta tillbaka till din underbara butik. De rostiga bokstäverna är jag speciellt förtjust i...

Det ska bli spännande att se resultatet av kryddträdgården.

Ha det gott!
Kram Åse

Goa sa...

Heeeeej!
Och tack för ditt besök...så glad jag blir för dina varma ord.:)
Helt underbart allting du visar och jag är alldeles andfådd av dina vackra saker!! Och vilken dukning!!!!
Och vet du...jag har ju, varit på väg till din butik, lääänge! Jag bor inte långt ifrån.
Och nu måste jag bara!

Ha den bästa dagen och må väl i solen!
Kraaaaaaaam...

Malin sa...

Jättefint! Allting var jättefint! Kram Malin

ängeln i vitt sa...

En helt underbar dukning. Så mycket fint du har i butiken...suck...måste kika lite till :)

Ha det gott
Kram carina

Frida sa...

Oj vad fint du har dukat! Måste vara roligt med allt nytt som kommer in till butiken. Ja gillar verkligen den graverade pralingömman, så vacker. Tänk om man hade haft pengar.
Kram frida

Frida sa...

Det låter underbart att gifta sig där. Det kanske man ska göra någon gång om man hittar en karl.
Kram Frida

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God förmiddag!

Så mycke fina saker du visar i butiken nu...blir helt salig av varje sak.Pralingömman är min klara favvis...ja det andra skulle jag inte tacka nej till heller..hihihiih..

underbar fin dukning....ska anställa dig när jag ska fria till min make igen.När alla kilon är borta...*LER*
Vill ha ett sagobröllop.Vi gifte oss borgligt då jag inte tyckte att jag passade i brudskrud då som en "tjockis".*LER*


Önskar dig & makenen underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

Mitt hem i Frankrike sa...

Alltid lika fint hos dig !!! Man blir så inspirerad av din affär. Jätte fin kungakrona, vad du är duktig.

kram

E* sa...

Hittade Precis Hit! Vilken Härlig Butik du har! & vilken vacker Bröllops dukning! Hit kikar Jag in igen!/kram Elle BM

Lavendelkvisten sa...

Hej Marita!
Jag tycker också att det är vackert med udda stolar kring ett bord. Det ger fin karaktär.

Ha det gott!

Kram Åse

Tusenfröjd sa...

Jag gillar dina tallrikar, de är verkligan fina. Och så många andra vackra saker du har fått in. Måste komma förbi nu någon gång i sommar... HA en underbar helg/ Liv

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hallå!
Men jisses så mycket vackert du visar, blir knäsvag här =)
Jag hittade hit till dig genom inrega.se. gillar verkligen din blogg!!!
Får jag länka till din sida?

Varma kramar från Dalarna =)

En inredoholic sa...

Men så mycket fint!! När ska jag ta mig en tur till dig?? Makalöst att jag inte kommer iväg. Men nu har det lugnat ner sig. Hoppas kunna komma iväg och det snart. TÄnkte skriva om turism i skåne och mysiga platser att besöka. Är det ok att jag nämner er butik?

Kram
Jannice

H A N N A S - F O R M sa...

Hej! Å, så fiiint du har det...jättefin butik!!! OTROLIGT vackert dukat, precis så fint man vill hadet på ett bröllop, vad duktig du är!

Hit kommer jag tillbaka!

Tack för din kommentar!
KRAM
Hanna

Anonym sa...

Vilka underbara saker du har... Önskar att det var lite närmare till din butik. Ser fram emot en webshop. Trevlig dag Johanna

Anonym sa...

Hej! Kul att du tittade in på min blogg och tack för din kommentar! Nu hittade jag ju din blogg, den är jättefin! Det är alltid lite nervöst att måla om en möbel, när tagit ett penseldrag med den nya färg finns det ingen återvändo. :) Ha det fint! Malin / www.metrobloggen.se/sjurum

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan Marita!

Kikar bara in så här i största allmänhet å ger er en go kram...*LER*

Hoppas att ni har ett underbart väder.Det har vi idag.
Igår kom det skurar...sprang ut å in hela dagen.Idag ska jag sätta mig i solen å virka klart en massa beställningar.Har ju mycke nya ideer...så det kliar i fingrarna att få gå loss på dom.

Kram nilla

Anonym sa...

hoppas det går bra att jag lånade en bild från din blogg. jag länkade såklart hit.
/Malin
www.metrobloggen.se/sjurum

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka underbara bilder. Här har jag aldrig varit förut. Din blogg var väldigt inspirerade så hit återkommer jag gärna.

Ha det bra! Ullis

vinklar o vrår sa...

Vilken otroligt vacker dukning. Kan riktigt se bröllopsgästerna sitta där runt bordet :)

Kram på dig!
Maria

Unknown sa...

ÅHHH så mkt vackert!! Jag tror att jag vill ha allt, hihihi
Dukningen var helt fantastisk! Så skulle man haft det när man gifte sig, men då var jag inte lika inne på den här stilen, så då gick det i ljusblott och gammelrosa men det var dock fint oxå. Ha en fin helg! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Underbara bilder med underbara ting!

A home far away sa...

Butiken och din dukning är alldeles, alldeles underbar!Du har talang, tjejen, det syns:-)

Kram från Singapore

Cupcakes & Hoyas sa...

Vad vackert du dukat bordet-toppenfint! =)
kram Ylva

Anonym sa...

Hello I'd love to thank you for such a terrific made site!
Just thought this is a nice way to introduce myself!

Sincerely,
Sage Brand
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/curious-george-party-supplies.html]curious george Party Supplies[/url].

Anonym sa...

Hello. My wife and I bought our house about 6 months ago. It was a foreclosure and we were able to get a great deal on it. We also took advantage of the 8K tax credit so that definitely helped. We did an extensive remodeling job and now I want to refinance to cut the term to a 20 or 15 year loan. Does anyone know any good sites for mortgage information? Thanks!

Mike