onsdag 7 maj 2008

Bloggen - en härlig inspirationskälla

Glassiga inredningstidningar i all ära, men tänk så mycket trevlig läsning, härliga och igenkännande skratt, inredningsidéer och butikstips man skulle gå miste om utan alla er duktiga inredningsbloggare - TACK ! 
Jag har shoppat loss (hm, kanske en aning för mycket....) den senaste veckan och tänkte visa er några av grejorna jag handlat. En del av dessa tack vare er bloggare som tipsat mig och andra om var ni gjort era inköp.

En jättemysig patentstickad pläd i ljusgrått, aningen melerat bomullsgarn (från ILVA) som passar perfekt till våra mörkgrå soffor. Denna skrev inredningsgalen om tidigare i våras.

Ullkuddar som jag själv sytt i samma grå nyans.

Och min absoluta favoritlykta från Walther & Co. Lyckades få tag i det näst sista exemplaret från en inredningsbutik i Göteborg vid namn Grönbergs Interiör. Ni må tro att tjejen jag talade med skrattade gott när jag sa mitt ärende - det var nämligen ett antal bloggare före mig som ringt och velat köpa dessa lykthus efter Hem & Lyckas inlägg.

Vad är då detta ?? ja det kan man sannerligen undra. Jo, detta är förra årets försök till anläggning av kryddträdgård som aldrig blev mer än halvfärdig. Men, nu har jag tröttnat på denna "skamfläck" i trädgården och skall under veckan göra ett nytt, mer genomtänkt försök. Jag återkommer med bilder när det är färdigställt - önska mig lycka till (jag kan redan höra hur ryggen klagar...) !



Grannen - jordgubbslandet - behöver onekligen också "putsas" till...

Nej, nu kommer det strax ett gäng mammalediga tjejer som bokat en specialtitt med fika hos mig så jag får runda av för idag. 

Ha det så gott tills vi ses igen.

Kram/Marita

18 kommentarer:

Tina sa...

Grattis till lyktan...:-) och lycka till med trädgårdsarbetet, hoppas ryggen håller... Kram Tina

K. sa...

Kan bara instämma.. bloggandet ger mig en massa inspiration! Fina saker du inhandlat och den där lyktan är ju toppen över i:et.. så söt!

kram k.

Jenny Oak Fae sa...

Ja, visst får man mycket inspiration!!! Jättefin lykta!

: )

Kram, Jenny

<3

Living by Milla sa...

Åh, jag vill också ha ett ljushus, de är så fina ! Vi kommer åka ner till Gbg i sommar igen och då hoppas jag hitta en hos Grönbergs som är en härlig butik. De har så mycket man vill ha !

kram på dig!
Camilla

Gårdsromantik sa...

Vad härligt att få sätta igång med trädgårdsskötdel. Ännu är det för kallt här...men snart!

Kram Maud

IKT i min vardag sa...

Bloggandet gör större hål i plånboken ;-) Åhh har du fått tag i den fina, fina lyktan!
Lycka till med trädgården!

Kram

Nettan sa...

Grattis till din Whalter & Co Lykta, äger en sådan jag med !!
Så fin kudde du sytt, den gillade jag !
Och ditt trädgårdsland går inte av för hackor det heller, kommer nog bli fint ska du se..
Kram Nettan

My Lovely Things sa...

hej!!
men du..den landen har ju verkligen potential..så fina de är får du rensat lite så blir de kanon!!!

va kul att du ficktag på lycktan...

så fint du sytt..
kram anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Underbart lykthus!

Och visst får man otroligt mycket av att blogga. Både inspiration och skratt och tårar:)

Kram Annica

Fredrika sa...

Grattis till zinkhuset! Sååå fint! Håller på och öppnar gårdsbutik och hoppas absolut att de har kvar husen till hösten för då ska jag ta hem dem. Och köpa ett till mig själv.... Håller med dig om inredningstidningarna - de tappar nog mark nu då det finns så många inspirerande bloggar.
/Fredrika

In my house sa...

Hej,, hittade hit av en slump.... men gud vilken fin sida du har,,, och butik... Jag tänker och tänker och funderar på att öppna en liten butik inne i vårat hus... Men huhu,, man blir lite små rädd,, mycket som snurrar i knoppen! Är det svårt att få de till att funka???? alltså ekonomiskt??
Ooohh, jag är sååå sugen!!!

Ha de så bra i de fina vädret.. Kram josse

Sanny och Helena sa...

Ja, jag får också en massa inspiration av bloggandet, och din blogg är ju härlig! Nu vill jag hälsa dig välkommen tillmin nya blogg: www.nyckelntillmitthjarta.blogspot.com
Kram Helena

Lavendelkvisten sa...

Skönt att se att det är fler än jag som shoppar loss... :) Fina saker du köpt!
Jag håller med om att man får massor av inspiration av alla bloggares underbara sidor.
Jag ser fram emot att få komma ner till dig igen snart, troligtvis redan i sommar!
Lycka till med kryddträdgården och jordgubbslandet! Akta ryggen! :)
Ha det gott!
Kram Åse

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God morgon vännen!

ajajaj...var rädd om ryggen.Jag låg hela dagen igår å grävde nya rabatter...Känns både här å där idag vill jag lova....

Så fina saker du shoppat.Å vilken tur du hade som fick tag på lykthuset.
fin kudde du sytt....passar perfekt.

Önskar dig å maken en underbar solig pingsthelg med massor av mys å fika...

~~*Kram Nilla*~~

In my house sa...

Hej hej i sommar värmen!!!

Tack för ditt hjälpande svar... Man behöver höra allt ifrån olika håll, som vet vad dom pratar om!!!

- Jag är ju som sagt sjukskriven,, så en butik i hemmet tror jag hade funkat jätte bra... Och så slipper man ju någon dyr hyra.. Hmmm, vi få la se hur det blir!

Tack än en gång!
Kommer tillbaka
Kram josse

Frida sa...

Jag håller med dig. Egentligen behöver man inte köpa några inredningstidningar för det finns såmycket inspiration bland alla bloggar. Jättefina saker du har köpt. Pläden ser mjuk och skön ut och lyktan gillar jag jättemycket. Den förstår jag att du ville ha.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram frida

Frida sa...

Det är så härligt med liljekonvalj och gott luktar dem.
Ha en fortsatt trevlig söndag i det härliga vädret!
Kram frida

Cupcakes & Hoyas sa...

Lyckliga dig som är ägare till lyktan! =)
Kram Ylva