fredag 22 augusti 2008

Tävlingsdags !

Semestrarna är över för de flesta, skolorna har startat igen och regnet står som spön i backen, det är väl i sådana här lägen som man kan behöva muntras upp med en liten tävling - eller vad säger ni ? Skicka en kommentar till det här inlägget före den 24 augusti, klockan 17.00 - så drar jag en vinnare samma kväll - LYCKA TILL alla tävlingssugna !

Sedan vi senast "sågs" har familjen bland annat hunnit med en liten minisemester till Göteborg och Gränna och för er som inte redan varit på Universeum kan jag varmt rekommendera ett besök. Jag måste erkänna att jag inte hade så höga förväntningar (jag ville helst botanisera bland alla inredningsbutiker i stan), men de 5 timmar vi tillbringade där bara rusade iväg. 

På väg hem från Göteborg åkte vi till Gränna och vad vi gjorde där behöver jag väl inte gå närmare in på. Men, där fanns lite godbitar även för mig som inte är så värst förtjust i polkagrisar, nämligen ett litet antikvariat på huvudgatan. Där hittade jag efter en lång och mycket underhållande pratstund med innehavaren dessa fantastiskt vackra böcker.

Hittade även några gamla strykjärn och en klädborste i silver som jag putsat upp.

Precis innan vi gav oss av kom ett spännande paket från duktiga och kreativa Mia på Hem & Lycka. Jag har beställt vackra kort från henne som jag säljer i butiken och sortimentet kommer med all säkerhet att utökas efter hand - här ser ni några av korten i närbild.


Jag skall försöka att hinna lägga ut bilder på de nyheter som kommit till butiken i början av nästa vecka.

Ha det så bra tills på söndag då jag meddelar vem som vunnit min lilla tävling.

Kramar från Marita

38 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Såklart man vill vara med!Om man sedan hade tur i utlottningen,vore inte fel alls.Sitter här vid datorn och kollar runt på alla fina bloggar.Tycker lite synd om mig själv,har fått feber och halsont.Nu får jag hålla tummarna på att jag har turen på min sida.
Må så gott.
Kramar Monica
monikanen@yahoo.se

Anonym sa...

Vilka fina gamla böcker du har fyndat. Synd att din butik ligger en bit bort från mig, hade vart spännande med ett besök.

Hälsningar Daggdroppe

Mizty sa...

Jag vet precis hur det är med trevliga pratstunder med butiksinnehavare. Det fick jag nämligen en med dig och maken när jag var på besök - naturligtvis prickade jag in en dag ni inte hade öppet, men var hemma. Hos er kan man tillbringa en god stund, insupa atmosfären i butiken och naturligtvis ha något med sig hem därifrån.

Mizty - som skulle till Ystad och köpa spets i början av året.

Anonym sa...

Jag är med i tävlingen så här kommer en liten kommentar :-)

Jag har tipsat i min "tävlingsblogg"

http://molnboanna.blogg.se/2008/august/tavling.html

mail: info@annakarlsson.se

Hem och Lycka sa...

Vad roligt att se mina kort på plats sådär, skoj! Tack förresten återigen för din beställning.

Och jag vill självklart också tävla ;-) Vilken bunt fina böcker, gamla böcker är ju klart mycket finare än vad nya är idag.. kram!

Ulli sa...

Tävling... Klart man vill vara med. Hoppas på tur. Vilka fina gamla böcker och kort du fyndat!

Trevlig helg!
Kram Ulli

Anonym sa...

Wow, vilka vackra bilder..
Så inspirerande... Dit måste jag åka eftersom jag bor ett stenkast från Gränna.
Man missar lätt saker som är för nära i ens omgivningar.
Tävling, sa du...Visst vill jag var med i din tävling!

K. sa...

Hej!

Trevligt med tävling! den vill jag vara med i. Har knappt hunnit kolla inredningsbloggar på 1,5 månad nu snart... men ÅÅh.. så kul det känns att ha tid att mingla runt bland alla trevliga sidor. Och extra kul med tävling!

Ha en fin kväll!
Kram K.

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej!
Tittar in och njuter av dina fina saker och bilder. Ha en trevlig helg!
Kram Helena

Living by Milla sa...

Oh, så kul med tävling, den vill jag absolut inte missa!;)

Vi har oxå varit i Gtb i sommar, min lillebror med sambo bor där. Vi hann inte med Universeum men vi har varit där flera gånger tidigare.Det är verkligen en härlig upplevelse.

Ha ett trevligt veckoslut!
kramis Camilla

Anonym sa...

Jag vill vara med! :D
Hoppas på vinst. Brukar ALDRIG vinna något :(
Min mejl är panoramakill@gmail.com ifall jag nu skulle ha turen att vinna.

Lilla huset på prärien sa...

Åh så vackra saker du har handlat. Jag älskar antikvitetsbutiker, den härliga atmosfär de har. Och så luktar det lite speciellt också!

Böckerna var jättefina men min favorit var ändå den vackra borsten.

Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Alltid kul med tävling.

Jag var på universeum i sommras och visst var det kul.
Kram Lotta

Anonym sa...

jag är med :D

Tassen sa...

Du har en jättefin blogg, har varit
in många ggr men inte lämnat nån
kommentar tidigare, men det lät lite kul med tävlingen så nu håller
jag tummarna och hoppas på tur....
Ha det
Tassen

Eddan sa...

Vad mycket fint du visar, det verkar som om vi har samma smak du och jag. Såg en blomspruta likadan som jag har samt vad jag tror är en ängel som också finns en likadan hos mig.
Spännande med tävling. Hoppas på tur!
Trevlig helg! /Anette

Livets njutning sa...

Jag är med! Åh, underbara saker. Det är alltid roligt när man hittar något fint.

Ha det gott! /Jenny

Anonym sa...

självklart vill jag vinna

Norrdalen sa...

Hej hej! klart man vill vara med i utlottningen!

Vänliga hälsningar
Jannica

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen, det var ett tag sedan. Vill ju så klart vara med i tävlingen. Universeum var vi på när det var precis nyöppnat och vad jag kommer ihåg så var vi nöjda både barn och vuxna med det besöket.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Ooh, tävling! Klart man är med! :)

Anonym sa...

Hejsan!!
Toppen med en tävling nu när hösten börjar knapra in på sommaren. Jag älskar hösten oxå med de vackra färg-skiftningarna.
Vi har sol i Hälsingland idag och kanske blir det en skogs promenad med lite "svamp-plock".

Kram Nettan i Hälsingland.

Anonym sa...

Det var verkligen fina grejer!
Och jag är med i tävlingen.

me and alice sa...

Hej!
Vilka vackra böcker du köpt! Älskar gamla böcker...
Ha en trevlig helg!
kram Susanne

Galleri Hönshuset sa...

God morgon. Vilka underbara bilder och titta på, nu när man är på jobbet en solig, och dessutom en varm, Lördag :( Jag vill gärna vara med, härmed anmäler jag mig ;)
p.s kika in hos mig, det pågår en tävling där också. Kram Pirre

Brunkullan sa...

Tävla vill man ju förståss:)Jag är gärna med!
Jag vet inte vad du lottar ut...men det blir säkert nått kul!

Tipsar även dig om min tävling som pågår till måndag 25/8 kl.12.00!!

Susanne

Anonym sa...

jag är självklart med ;)

Anonym sa...

Hej!

Vilka vackra bilder ! :)
Är gärna med och tävlar.

Ha en underbar helg!

tjenakexet@live.se

Susanne sa...

Å nej! En för sen! Jag som har varit barnvakt åt kompisen och det fick jag för det. ;-)
Vilka underbara saker du fyndat. Jag älskar gamla böcker. Både gubben och jag köper gärna det. Har siktat in mig på att jag ska förbi din butik ngn gång. Alla talar ju så gott om dig.
Må så gott!
Kram.
//Susanne

Anonym sa...

Vilka fina prylar du fyndat! Jag borde nog också åka en sväng förbi Gränna nästa gång jag är i dom trakterna, om inte annat för polkagrisarnas skull :) Är såklart med o tävlar.. det hade varit skoj att vinna vad det nu än är!

Min mail är master_jacka@hotmail.com ifall jag skulle vinna. Hoppas hoppas..

Tidsmästarinnan sa...

Halloj!
vad kul, jag vill gärna vara med och tävla!
Vad fina böcker du hittade, ibland passerar vi Gränna så jag ska hålla utkik efter antikvariatet. (Har ni ätit nere i hamnen någon gång? Flera mysiga ställen!)

Kram från
Susanne

Anonym sa...

Du, jag vill absolut vara med och tävla! Hur kul som helst att man inte vet vad man kan vinna :)
Vilka fina saker, förresten, jättefina!
Kram // Lisa

lisahorn@mail.com

Anonym sa...

Hej!!!!

Vad härligt med en tävling alltid upp piggande en regnig söndag.

En enkel o gammal kommentar "klok som denna gamla härliga bok"

Längtar så tills mitt kök är färdigt så ja kan andvända mina fina prylar som jag har köpt hos er.

Mvh Helena från "boden"
Hele_85@yahoo.se

Anonym sa...

Hej!

Vad härligt med en tävling, upp piggande en regnig söndag som denna.

En gammal härlig kommentar:
Klok som denna vackra bok

Längtar tills mitt kök är färdigt så jag kan börja andvända mina prylar som jag har handlat hos er.

Mvh Helena "från gamla boden"
Hele_85@yahoo.se

Susanne sa...

jag är lite dum i huvudet. trodde jag var sent ute, men det var jag ju inte. skäms lite här! ;-)
Kram
//Susanne

Anonym sa...

Hejsan Marita,

Ännu en gång är jag ute och kikar på din vackra sida och suget efter att komma och besöka dig i butiken igen är enormt ; ) Faktiskt har jag och en av de väninnor som var med sist jag var hos dig, planerat ett besök i din butik den 6/9, så vi hoppas att du har öppet då : ) Åhhh, vad jag längtar, *fniss* och faktiskt får vi våra "gubbar" med oss denna gång också !!! Måste även säga dina fynd var kanon och du väcker inspirationstankar i en... speciellt de gamla böckerna var underbara, får leta i några gamla gömmor ; ) Må så gott så syns vi den 6:e.
Kram Petra i Vittsjö

petrabernslandt@hotmail.com

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!

Vilka fina kort du inhandlat!!!

Kram Benita

Anonym sa...

Kul med tävling kanske jag kan hänga med på nästa.
Fina saker du har som vanligt.
Ha det gott
Annika
Naturliga Ting