söndag 27 juli 2008

Traveling Typewriter........

är ett läckert typsnitt som jag för en tid sedan hittade på nätet. Den här lilla godbiten som lyckliga jag blev ägare till igår, tror jag emellertid inte att man reser så särskilt långt med - den väger milt sagt tungt.
Men visst är den läcker - välskött OCH fungerande pryder den, åtminstone för stunden, det söta lilla skrivbordet i butiken. Den trevliga säljaren i Hörby som jag köpte skrivmaskinen av hade själv haft den som en inredningsdetalj i sitt hem under många år men kände att det var dags att hitta på något nytt - vilken tur för mig !














Ha det så gott i sommarvärmen, var rädda om skinnet och glöm inte att dricka mycket (vi har  29 grader i skuggan - tur att det är svalt och skönt i butiken, vilket kunderna också uppskattar).

Kram/Marita


23 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Supersöt liten skrivmaskin!

Jag försökte ladda ned fonten men det fungerade inte riktigt, har nog inte riktigt fattat hur man gör...

Kram Jenny

På min gatan i stan sa...

Riktigt snyggt! :-)

Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Så VACKER den är...nu måste ju jag också köpa en gammal skrivmaskin..!

: )

KRAM, Jenny

<3

♥ Fyra årstider sa...

Har precis hittat hit ska in och titta i din butik.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken jättefin skrivmaskin du hittat. Den är verkligen en fin inredningsdetalj.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

När jag ser det här så ångrar jag att jag slämgt min. Ha det bra själv i sommarvärmen.
Kanske är rpå gång igen. Jag hör av mig.
Annika
Naturliga Ting

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Vilken underbar skrivmaskin.stod å tittade på en sådan nu i helgen....men inget köp denna gång.Får se om den finns kvar nästa gång jag kommer på loppisen.då är den nog ämnad för mig..*LER*

Så skönt att ni har det svalt i butiken.när vi hade blomsterbutik så var det skönt att kunna krypa in i blomsterkylen...fast det är sååå skönt ute oxå om man inte behöver göra nått.

Ska iväg å bada strax....njuta av att se barnen plaska å leka.

Kramar i massor till dig å maken!
Nilla

tinginneoute sa...

Hej
Om tiden räcker till som kommer jag på ett besök på torsdag. Ser fram emot att kika in i din fina butik!
Ha det så gott så länge

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Gu va vackert som någon sommar roman... Jättefina bilder...
Kram Linda

Lilla Blanka sa...

Hej Marita!

Men vilken underbar klenod! Förstår att du fastnade för den!

Dina bilder är såå fina också...

Kram
Mia

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vilken härlig liten maskin!
Vi har en liknande variant på skrivbordet i sommarhuset, den använder vi till att skriva små hälsningar till varandra när vi åker från huset och nästa sommarfirare tar vid i släkten.
Hoppas du har en härlig sommar, här njuter vi i fulla drag!
Kram Helena

Susanne sa...

Dessa ljuvliga gamla skrivmaskiner. Ja menar sicken själ de har. Tror inte någonsin att det kommer trånas efter avlagda gamla tangentbord. ;-)
Sköt om sig och ha det gott i butiken!
Kram
//Susanne

tinginneoute sa...

Hej
Tack för ett jätte trevlig bemötande igår. Du hade en fantastisk butik. Synd att jag inte kunde stanna så länge.
Har redan berätta för min kollegor. Du får snart ett nytt besök.
Sakerna jag köpte har hittat sina platser.
Tackän en gång.

Sunells sa...

Gamla skrivmaskiner är vackra! Vilket bra köp!

Ha en underbar helg!

Kram Katariina

Design i tid och rum sa...

hej! ville bara berätta att jag skulle också besöka din butik i veckan med mina bästa väninna (ting inne och ute -blog )men hade inte tid, men nästa gången kommer jag. Hörde så gott om din butik.
kram Dadda

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!

Nämen ooo vilken skön pjäs du skaffat!!! Den är verkligen ett stileben i sig och säger mer än tusen ord.

Ha de gott!

Kram / Benita

Kannor och karaffer sa...

Vilken raritet du fått tagi - superfin - grattis...

Här har det hänt en hel del sedan sist jag var här måste lä'sa lite mer hos dig nu och kolla vad du har i butiken...

Hälsn
Ann

Jeanette Hornbeck sa...

åhh jag har ju en sån, ska genast ta fram och testa den, tack för tipset!

marita blücher sa...

Hej Jea,
Tack för din kommentar på min blogg och välkommen åter.
Kram/Marita

En inredoholic sa...

Vilken fin skrivmaskin.. annat än dagens datorer. Håller på och fixar med mitt blivande "kontor" idag.. ska fungera som ateljé oxå.. lite knivigt. men roligt är det.

Kramar i massor till dig.

jannice

Anonym sa...

Åh,vilken vacker text. Hittade nyss till dig via inredningsbloggar. Skrivmaskinen, vilken kul ide att ha som inredningsdetalj. // Daggdroppe

marita blücher sa...

Hej Daggdroppe,
Så kul att du hittade till mig - tack för din rara kommentar och välkommen åter.
Kram/Marita

Cupcakes & Hoyas sa...

Vad mysigt att ha en gammal skrivmaskin som dekoration! =) Min morfar hade en sån som han satt och skrev på ibland. Jag hittade en på loppis idag men det får bli köp senare-tack för inspirationen! =)
kramar Ylva